18.2.12

Romantisch vestje

In de winter zul je me niet snel zien zonder een gebreid vestje. Vooral de vestjes met kabels of geborduurde bloemetjes vind ik erg mooi. Het leek me erg leuk om ze zelf te breien en uiteindelijk mijn eigen ontwerpen te maken. 






Zo gezegd, zo gedaan. Met behulp van mijn moeder, schoonmoeder, internet en youtube heb ik de basissteken geleerd. Na een aantal proeflapjes werd het tijd om met een echt project te beginnen. Het is toch altijd leuker aan iets te werken dat je daadwerkelijk kan dragen. Mijn eerste projecten bestonden uit sjaals, mutsen en omslagdoeken (foto's volgen tzt). Toen ik het breien aardig onder de knie begon te krijgen, werd het tijd de lat wat hoger te leggen en met een vestje te beginnen.


Van mijn schoonmoeder heb ik vorig jaar een heel mooi breiboek gekregen. Het boek dateert uit de jaren 70 en bevat talloze vestjes en truien in verschillende stijlen voor mannen en vrouwen. 




Het is een getailleerd vestje geworden. Dankzij de kabels die op de hoogte van de taille zijn gebreid, heeft het vestje een mooie aansluitende pasvorm. De geborduurde bloemen lopen op het achterpand door.


Gebruikte materialen: Drops Merino Extra Fine Naturel (01) en voor de geborduurde bloemen en afgewerkte rand heb ik Drops Merino Extra Fine Zwart (02) gebruikt.


De wol is heerlijk zacht en kriebelt niet!








1 comment:

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!