24.6.12

Another sewing project: Brigitte Dress

This weekend I worked on the muslin of the 30s dress and I have some big fitting problems. It frustrated me so much that I decided to change the zipper of the Boudoir Dress. This was a thing I avoided doing the last couple of weeks, because changing a zipper in a finished dress is much harder then starting from scratch. So you can imagine how frustrated I must have been. 

Dit weekend heb ik gewerkt aan het proefmodel van de jaren 30 jurk. Helaas zijn er nogal wat problemen met de pasvorm. Het frustreerde me zo erg, dat ik liever de rits in mijn  Boudoir Jurk  wilde vervangen. Het vervangen van de rits had ik al een tijdje uitgesteld omdat het moeilijker is een rits te naaien in een jurk die al af is dan als je nog in het begin stadium zit. Je kunt je voorstellen hoe wanhopig ik werd van het proefmodel. 

I think the problems with the 30s dress won't be solved easily, so to keep the spirit up I started working on the Brigitte Dress. I always wanted to have a dress like this:


De problemen met de pasvorm zijn niet makkelijk op te lossen, dus om de moed erin te houden, ben ik met een ander project begonnen: de Brigitte Jurk. Ik heb altijd al een jurk zoals hieronder willen hebben:




But the most famous gingham dress is this one:


De meest beroemde jurk met ruiten is deze:



The gingham fabric with the lace details is just gorgeous!


De combinatie van de geblokte stof en het kant vind ik erg mooi!


The pattern I want to use is the vintage simplicity 4145 dress. I want the dress of view 3 (pink dress) and the sleeves of view 1 (plaid dress). 


Als basispaptroon wil ik de vintage Simplicity 4145 gebruiken. Ik wil de jurk van view 3 (roze jurk) en de mouwen van view 1 (geruite jurk).




The fabric I want to use is this light blue gingham:
Ik wil een licht blauw/wit geruite stof gaan gebruiken:



4 comments:

  1. Wat balen is dat he, als het niet lukt met passen? Ben hoe je Brigitte jurk eruit komt te zien, mooi patroontje hoor. Krijg je die knappe vent van die foto er ook bij? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, en er scheelt zoveel aan dat ik even niet weet waar ik moet beginnen. Helaas is mijn naaijuf met vakantie dus ik kan haar niet om wijze raad vragen. Ik laat het maar even bezinken, hopelijk lukt het later beter.

      Haha, zou wel leuk zijn!

      Delete
  2. I adore this pattern it's gorgeous and the material is fabulous. Looking great! XxxX http://thesecondhandrose.blogspot.co.uk

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!