17.8.12

Coronation Knits

Over a month ago Tasha from By Gum, By Golly! was hosting a give away. And I was the lucky winner! The day before yesterday I received Susan Crawfords new book called Coronaton Knits. 


Ruim een maand geleden heeft Tasha van By Gum, By Golly! een give away gehouden. En ik heb het boek gewonnen! Eergisteren heb ik het boek ontvangen. Coronation Knits is geschreven door Susan Crawford een bevat vijftien breipatronen. 


The patterns from this book are created to celebrate the Diamond Jubilee of Queen Elizabeth II and contains knitting patterns inspired by the fashions of the late 40s and early 50s.

De patronen uit het boek zijn ontworpen ter ere van het Diamanten Jubileum van Koning Elizabeth II. De breipatronen zijn geïnspireerd op de mode uit late jaren 40 en vroege vijftiger jaren. 

Here are my favourite patterns from the book:

Hieronder mijn favoriete patronen:

Diamonds are forever:

I love the colorful details around the neck. 

Het kleurenpatroon rondom de hals vind ik erg leuk.


Lion and Unicorn:
The sleeves are great. And I also like the lion and the unicorn and the white details. 

De mouwen zijn erg bijzonder. Daarnaast vind ik het fair isle patroon  en de witte strepen erg mooi bij dit model.

Coronation Sleevless Pullover:


I'm not sure R. wants to wear this but I really love it. I like sleevless pullovers in general but with a stranded knitted pattern they are even better.

Ik denk niet dat R. dit zal gaan dragen, maar ik vind het echt een geweldig patroon. Sowieso vind ik spencers erg leuk maar met een dergelijk patroon zijn ze nog leuker.

Crowning glory:


You can't have enough knitted hats. I a big collection of knitted hats in different colors and patterns. Some I made myself, others are vintage or bought in a store. Hats are perfect -in between- projects because you can finish it fast. 

Ik ben gek op gebreide mutsen. Ik had een behoorlijke collectie mutsen in verschillende kleuren en patronen. Sommige zelfgemaakt, andere vintage of gewoon uit de winkel. Tussen wat grotere breiprojecten door mag ik graag een muts breien, omdat je het vrij snel af kan hebben.

To see the other patterns, click here

De andere patronen vind je hier

1 comment:

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!