15.8.12

Home Sweet Home and a new knitting project

Last friday we finally moved back to our home. I'm so glad i'm home again! Not everything has returned from the cleaning company yet and there are still things to be done, but I don't care. At least I can sleep in my own bed again :) Because our home was completely emptied to remove the fire damage and to paint everything and we lost some of our fourniture, we decided to change some things. I'm getting a new sewing room and R. will have his own study room. Besides we changed our living and sleeping room. 



Afgelopen vrijdag konden we weer terug naar ons eigen huis. Ik ben zo blij om weer thuis te zijn! We hebben nog niet alles terug van het calamiteitenbedrijf en nog niet alles is af, maar dat geeft niets, dat komt de komende tijd wel. Ik kan ten minste weer in mijn eigen bed slapen :) Omdat ons huis compleet is leeg gehaald (om alles te reinigen, schilderen, etc.) hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om het een en ander te veranderen. Mijn werkkamer wordt compleet anders ingericht en ook krijgt R. zijn eigen werkkamer. Daarnaast hebben we de woonkamer en slaapkamer anders ingedeeld.

I never been in so many thrift shops the last couple of weeks!

Ik ben nog nooit in zoveel kringloopwinkels geweest de afgelopen tijd. Als je nog tips nodig hebt voor leuke kringloopwinkels in Drenthe of in Soest en omstreken laat het me weten!

Not all of my sewing equipment is back yet and unfortunately not everything is saved. I lost my stash of zippers and yarn. The cleaning company wanted to throw my stash of fabric away as well, but after some protests they decided to clean it after all. My sewing machines are all right! 

I lost some of my patterns, but most of my vintage patterns are back. I kept my vintage patterns in a box and thats why they're saved. Accept for one 40s pattern book I recently purchased for only a few euro's. I didn't had the time to put it away. I haven't got it back yet, but I really hope it will be cleaned. 

 My own sewn clothes aren't back yet, they were quite damaged so I'll keep my fingers crossed!

Ik heb nog niet al mijn naaispullen terug en helaas kon ook niet alles gereinigd worden. Wat betreft mijn voorraden ben ik al mijn garen en ritsen kwijt. Het reinigingsbedrijf wilde ook al mijn lappen stof weggooien, maar daar heb ik een stokje voor gestoken. Ze worden nu gereinigd. 

Wat betreft mijn naaimachines hebben ze alles kunnen reinigen! Een aantal naaipatronen zijn verloren gegaan, maar mijn vintage naaipatronen zijn gelukkig in orde. Deze had ik gelukkig ook goed opgeborgen, op een patronenboek uit de jaren 40 na. Dit boek had ik onlangs gekocht op marktplaats en was een dag voor de brand uitbrak bezorgd. Ik had het boek nog niet opgeborgen. Hopelijk kan het worden gereinigd. 

Ik heb nog niets van mijn eigen gemaakte kleding terug gekregen. Zij zaten behoorlijk onder het roet en het is nog maar de vraag of het allemaal schoon wordt.

Although I was very busy the last couple of weeks, I found some time to start a new knitting project. 
It's a 40s stranded knitted jumer called "Dasha". 

Ondanks dat het behoorlijk druk was heb ik tijd gevonden om met een nieuw breiwerk te beginnen.
Het is een fair isle breipatroon uit een de jaren 40, "Dasha" genaamd. 


\
I didn't know which colours are originally used so I made my own colour scheme. I wanted to use pink and grey colors. This is what  I came up with:

Ik wist niet welke kleuren oorsponkelijk in het patroon zijn gebruikt, dus ik heb mijn eigen kleurenschema gemaakt. Ik wilde graag iets doen met roze- en grijstinten. Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:


I didn't make a lot of changes in the pattern, I only added the grey stripes. Without the stripes I think this part of the pattern would be too massive/big compared with the other parts of the pattern. 

Ik heb niet veel veranderd aan het patroon, alleen de grijze strepen heb ik toegevoegd. Ik vond anders het vlak wat te groot vergeleken bij de andere patroontjes. 

I'm half way the front piece as you can see:

Ik ben halverwege het voorpand, zoals je hieronder kunt zien:



There will be more blogs to come soon, I have a lot to write about!

Er zullen spoedig meer blogs volgen, ik heb nog veel om over te schrijven!





2 comments:

  1. Welkom terug! En wat een gedoe zeg! Hopelijk kan er nog veel gerecupeerd worden en gereinigd!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankje! Volgende week krijgen we de laatste spullen terug, dus ik ben benieuwd!

      Delete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!