30.9.12

New sewing projects: Two skirts and Improving the 50s blouse.

You might think, where are the dresses she blogged about?!? No, I didn't forget about my dresses!  A couple of weeks ago my sewing course has started again and this year wear going to draft patterns, lots of patterns. Everything in our own size. There are some mandatory patterns we have to draft, but after that the fun part will start! We have to make our own patterns based on pictures or drawings of your own choosing. This means I will draft a lot of vintage inspired patterns. Can't wait to start!
As a final assignment we have to sew a couple of them!



Je zal waarschijnlijk denken, waar blijven die jurken nou?!? Nee, ik ben ze niet vergeten! Een paar weken gelden is mijn naaicursus weer gestart. Dit jaar gaan we patronen tekenen, heel veel patronen tekenen. Alles op eigen maat. Als eerste moeten we een aantal standaard patronen tekenen, maar daarna begint het leukste onderdeel! We gaan dan patronen tekenen op basis van plaatjes die je zal mag uitkiezen. Dit betekent dat ik veel vintage geïnspireerde patronen zal gaan maken. Kan niet wachten om te beginnen! Als eindopdracht zullen we aantal van die patronen ook echt gaan maken!

I talked to my teacher about the dresses I was working on. She told me I can probably use them for some of the assingments. This means I have to wait a little before sewing them, because I first need to make a ground pattern.
In stead of using the vintage patterns and spending lots and lots of time on fitting, I put these dresses on hold for a while and draft my own patterns!

Met mijn juf heb ik de jurken waar ik mee bezig was besproken. Ze vertelde me dat ik ze waarschijnlijk wel kan gaan gebruiken voor de opdrachten. Dit betekent dat ik even moet wachten, totdat mijn grondpatroon klaar is. Dus ik ga niet meer uren spenderen in het passend maken van de originele patronen, maar mijn eigen patronen maken!



In the meantime I want to improve my 50s inspired blouse. I want to make vertical darts from the hip to the waist so the blouse goes better into a skirt. And I want another one, to improve the yoke and the fit a bit better. This time using blue and white gingham fabric. Which means I need another skirt to complete the outfit. Another circle skirt? Pencil? or something else?

Intussen wil ik mijn jaren 50 blouse verbeteren. De blouse gaat verticale coupenaden krijgen zodat deze mooier in een rok gaat. Daarnaast wil ik een tweede versie maken, waarin ik de ronding verder wil gaan verbeteren. Deze keer ga ik, net zoals de afbeelding, voor een blauw-wit geblokt stofje. Ook bij deze blouse wil ik een bijpassende rok gaan maken. Of het een cirkelrok, een kokerrok of heel wat anders gaat worden weet ik op dit moment nog niet.

Source/bron: www.blogforbettersewing.com

I also started two skirts. First, the pencil skirt of Gerties New Book for Better Sewing. I want another skirt to match with the 50s inspired blouse. This time a real match, since I'm using the same fabric for the skirt as I used for the bow and cuffs of the blouse. And finally the suspender skirt (see below) I wanted for so long. I'm drafting the pattern myself. Details will come in another blog. 

Daarnaast ben ik met twee rokken bezig. Als eerste een kokerrok, uit Gerties New Book for Better Sewing. Voor de jaren 50 blouse wil ik nog een andere rok maken. Deze keer een echt bijpassend, want ik gebruik dezelfde stof als de strik en manchetten van de blouse. Tot slot wil ik eindelijk een suspender rok (zie afbeelding hieronder) maken, ik weet echt niet hoe ik het woord 'suspender' zou moeten vertalen. Bretels klinkt zo raar, haha! Het patroon teken ik zelf. Meer hierover in een andere blog.



Once again I have a lot of different projects going on!
En ook nu weer, zijn er weer een hoop verschillende projecten gaande!

2 comments:

  1. Amai zo veel naaiplannen! Leuk! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, ik moet denk ik compenseren voor de gemiste maanden in de zomer!

      Delete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!