12.9.12

Surprise for (Dutch) readers!

Before we had the fire at our home I was thinking about sharing some of my vintage sewing and knitting patterns.  

Voordat we de brand hadden had ik bedacht om een aantal van mijn vintage naai- en breipatronen op mijn blogje te plaatsen.  

The knitting patterns are from a Dutch magazine called 'Vrouwenwereld'. It was provided by a Dutch Linen company called Swelheim. I think costumers got the magazine for free with their purchases, but I'm not sure about that. 

De breipatronen komen uit een Nederlands tijdschrift 'Vrouwenwereld'. Het blad werd uitgebracht door het linnenbedrijf Swelheim. Ik denk dat de klanten het tijdschrift gratis kregen bij hun aankopen. 


I also have some pattern drafting books from the late 40s and the early 50s in my possession. They have some basic patterns like a circle skirt, but also some cute blouses and dresses which I love to share. The patterns contains instructions to draw the pattern to your own size. For the more complex patterns some pattern drafting experience is recommended. 

Daarnaast bezit ik een aantal patroonteken boeken uit de late jaren 40 en vroege jaren 50. De boeken bevatten basispatronen voor bijvoorbeeld een cirkelrok,  maar er zijn ook patronen van mooie blouses en jurken die ik graag deel. De patronen bevatten instructies zodat je het model naar je eigen maat kan tekenen. Voor de moeiljikere patronen is wat ervaring met patroontekenen niet verkeerd.

From now on I will post every now and then one of these patterns. You can find them on this page. The patterns are in Dutch, but if you are interested I can try to translate it, please let me know! I'm planning to draft and sew some of these sewing patterns, so if you have questiones, don't hesistate to ask!

Vanaf nu zal ik af en toe een patroon plaatsen op deze pagina.  Als je vragen hebt laat het me weten. Wat betreft de naaipatronen ga ik er zelf ook een aantal uitwerken.

The first pattern I uploaded contains these lovely crocheted gloves:
Om te beginnen deze mooie gehaakte handschoentjes:



Enjoy!

2 comments:

  1. Oh wat leuk! Dank je! Ga ik regelmatig eens kijken se! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Als je op zoek bent naar iets specifieks laat het me weten!

      Delete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!