9.12.12

Finished project: Dasha's Sweater

For me it's a little bit saying goodbye to Dasha. Somehow I connected Dasha with the woman on the picture. Instead of Dasha sweater it became Dasha's sweater. The sweater of Dasha. Since I finished the sweater and started a new knitting project it's time to put Dasha away in my map of knitting patterns. 


Voor mij is het een beetje alsof ik afscheid neem van Dasha. Op een bepaalde manier koppelde ik Dasha met de vrouw op de foto. In plaats van 'Dasha sweater' werd het voor mij Dasha's sweater. De trui van Dasha. Nu het truitje af is en ik ben begonnen met een nieuw breiwerk, is het tijd om Dasha op te bergen in mijn map met breipatronen. 



As you can see on the picture above Dasha and I had sometimes a hard time. I added a lot of notes because of resizing the pattern and the mistakes I found in the pattern. It also got a little bit stained and damaged because of the many trips we made. We travelled by car and train to family an friends, we went shopping to Amsterdam and attended once a month a knitting cafe.
Yes we spend like four months together and it wasn't always easy. This was my first time resizing a pattern and my first time knitting a fair isle sweater. 

Zoals je op de bovenstaande foto kan zien hebben Dasha en ik het soms moeilijk gehad. Ik heb veel aantekeningen toegevoegd vanwege het aanpassen van de maten en de fouten die ik in de beschrijving vond. Het patroon is een beetje gescheurd en er zijn vlekken op gekomen tijdens de vele uitstapjes die we hebben gemaakt. We hebben met de auto en trein gereisd naar familie en vrienden, we zijn gaan winkelen in Amsterdam en gingen maandelijks naar een breicafe. Ja, we hebben vier maanden samen doorgebracht en het was niet altijd even makkelijk. Het was de eerste keer dat ik de maten van een breipatroon aanpaste en de eerste keer dat ik een Fair Isle trui heb gebreid. 


Because of all of the new things this was a big adventure! Especially the resizing part, it takes some math, trial and error, reknitting (big) parts, but in the end I made the sweater made me fit. Now I'm knitting my new project I feel already more confident about resizing the pattern. 

Vanwege alle nieuwe dingen die ik heb geleerd was het voor mij een groot avontuur. Vooral het aanpassen van de maten. Het vereist wat rekenwerk, trial en error, en het opnieuw breien van grote delen, maar uiteindelijk pas het truitje me nu wel. Nu ik met een nieuw breiproject ben begonnen voel ik me al zekerder bij het aanpassen van de maten.


 I used Drops Alpaca wool, which I really like. They come in a wide range of colors and sometimes there are great discounts. My current knitting project and another Fair Isle cardigan will be knitted with the same yarn, just different colors.

Ik heb alpaca wol van Drops gebruikt. Het is een van mijn favorieten. De wol kan worden gekocht in een groot aantal verschillende kleuren en er zijn af en toe mooie kortingen. Mijn huidige breiwerk wordt met dezelfde wol gebreid en ik heb ook nog wol liggen voor een Fair Isle vest. 
  


I choose a more modern look for the pictures. Eventually I want to sew a wool skirt using a 40s pattern, or drafting a 40s inspired pattern to make a more authentic look.

Voor de foto's heb ik gekozen voor een meer moderne look. Ik wil uiteindelijk nog een wollen rok in jaren 40 stijl gaan maken om een meer  authentieke look te  creëren. 


Bye Dasha, it was nice meeting you!
Dag Dasha, het was fijn je te ontmoeten!

9 comments:

  1. Wonderful work! This sweater is so, so pretty! Just like the colour palette and bodice/waist length. You look beautiful in your new creation, dear gal!

    ♥ Jessica

    ReplyDelete
  2. That! Is! Amazing! It looks just perfect! I love seeing the "behind the scenes" of all the little notations on your original pattern. Good job!

    ReplyDelete
  3. lovely blog.
    http://xtheperfectmess.blogspot.com.au

    ReplyDelete
  4. Thank you so much ladies, I really appreciate it!

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!