31.12.12

Top 5 of 2012: Fails

I'm back from a trip to Germany, which was awesome! Now it's time to start with the top 5 0f 2012 series hosted by Gillian of Crafting a Rainbow. Let's start with the fails!


Ik ben weer terug van ons geweldige uitje naar Duitsland! Dus het is nu tijd voor de top 5 van 2012 serie bedacht door Gillian van de blog: Crafting a Rainbow. Ik ga beginnen met de missers!

1. Boudoir Dress

Blogpost
 I love this dress! But this is the dress with the broken invisible zipper. I replaced it but I still need to sew the lining on the zipper. It's hanging in my closet and have never worn it since I took the pictures. Time to change this and finish the dress soon!

Ik ben erg blij met deze jurk, maar het is de jurk waarvan de blinde rits kapot ging. De rits heb ik inmiddels vervangen, maar de voering moet nog steeds aan de rits worden genaaid. De jurk hangt nu dus in mijn kast en ik heb hem dus nooit meer gedragen nadat ik de foto's maakte. Het wordt hoog tijd om de jurk af te maken! 

2. 40s Lutterloh skirt

Blogpost

I love this skirt, but the hem is unbalanced. I didn't really notice this at first but after a couple of wears I got annoyed with it. I need to fix this because this is another not much worn garment.

Met deze rok ben ik ook erg blij, maar hier is de zijnaad niet mooi. Hij is niet in balans. In eerste instantie had ik het niet door, maar na een tijdje viel het me op en irriteerde het me. Ook dit moet ik binnenkort aan gaan passen, want nu draag ik de rok niet meer.

3. Gathered skirt



I never blogged about this skirt because it's to big a fail to wear. I had this great idea of a gathered skirt made of a black fabric with big polka dots. I went a bit crazy with the gathers. The skirt is way to pompous! I never worn it. I think I can save this skirt by removing the waist band and remove some fabric to create less gathers.

Ik heb nooit geschreven over deze rok, omdat het zo'n mislukking was, dat ik het niet eens aanwilde. Ik had het geweldige idee om van een stofje met polka dots een aangerimpelde rok te maken. Ik was een beetje te enthousiast met de rimpels waardoor de rok nu echt te pompeus is geworden. Ik heb de rok dus nooit gedragen! Waarschijnlijk kan ik er nog wat van maken als ik de tailleband los haal en een deel van de stof weghaal zodat er minder rimpels zijn.

4. A knitted shrug

And another garment I've never worn. First  it came out too big, the knitwork was really stretchy but I didn't want to make it bigger with blocking. Therefore the stitches didn't came out as good as I wanted. Secondly, I'm not really into wearing shrugs. I like cardigans much better!

En dit is een ander kledingstuk dat ik nooit heb gedragen. Het is te groot geworden en doordat het breiwerk ook nog rekt heb ik tijdens het opspannen het breiwerk niet helemaal strak gelegd. Het zou dan nog groter zijn geworden. Maar nu zijn de steken niet mooi geworden. Daarnaast hou ik toch niet zo van bolero's, ik ben toch meer van de vestjes!

Blogpost
5. Kitchen Fire

The biggest fail this year was the fire we had in our kitchen. Our kitchen was totally burned down, the rest of our home was covered with soot. We had to move to a mobile home for 5 weeks, while everything was going to be cleaned, painted, ecc. I wasn't able to sew for weeks and it took even more time to get my sewing mojo back. Man, that was a huge break! I just started working on some fancy dress, which I still haven't finished. I also lost many notions, most of my yarn, many (self drafted) patterns and almost my stash of fabric. When the cleaning company told me they wanted to throw my stash away I could convince them to clean it after all! My room was a complete mess, it looked so sad. My serger and sewing machines were all covered with soot. 
I felt like start all over again.

The good part was that no one got hurt. And now months later, we are quite setteld again.

De grootst misser dit jaar was toch wel de brand die we in onze keuken hadden. De keuken was totaal uitgebrand en de rest van ons huis zat onder het roet. We hebben 5 weken in een stacaravan gewoond, terwijl in ons huis alles werd schoongemaakt, geschilderd, etc. Ik heb een tijdje niet kunnen naaien en het duurde nog langer voordat ik de smaak weer te pakken had. Dat was een abrupte onderbreking! Ik was begonnen met allemaal leuke zomerjurkjes, ze zijn nog steeds niet af. Ik ben bijna al mijn fournituren, garen, (zelf getekende) patronen kwijtgeraakt. Het schoonmaakbedrijf wilde ook mijn stofjes weggooien, gelukkig heb ik dat kunnen voorkomen. Mijn kamer was een troep, het zag er zo treurig uit. Mijn lockmachine, naaimachines, alles zat onder het roet. Het voelde echt alsof ik weer helemaal overnieuw moest beginnen.

Gelukkig was niemand gewond geraakt. En nu, maanden later, zijn we weer aardig gesetteld in ons huisje.

Dear readers, I wish you a splendid 2013!
Lieve lezer, ik wens jullie een geweldig 2013!

Source



.

1 comment:

  1. Dear Anthea, it truly sounds like you've been through a challenging ordeal. I can only imagine what an incredibly unpleasant nightmare that fire must have been for. Thank goodness no was hurt and that some of your possessions were able to be cleaned and saved. I hope with all my heart that you never, ever experience anything like that again.

    Thank you for sharing some of the highs and the lows of this past year with us. I think it's awesome that you're so upbeat after the way 2012 treated you, and really admire your tenacity and ability to return to sewing and knitting after such an ordeal.

    Here's to the hope that 2013 is a million times better for you than this year was!!!

    ♥ Jessica

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!