24.1.13

First Project Lutterloh 1941 Pattern

I went through the book a couple of times the last few days to pick my first project. I want to start with somethig 'easy'. Because I made lots of seperates lately, I do't want to make another skirt. 

De afgelopen dagen heb ik mijn Lutterloh boek regelmatig door gebladerd om mijn eerste patroon uit te zoeken. Ik wil met iets 'makkelijks' beginnen. Omdat ik nogal veel rokken heb gemaakt de laatste tijd, wil ik nu niet weer met een rok beginnen.

Hereby I present you the very first pattern of my Lutterloh 1941 project:

Hierbij presenteer ik jullie mijn allereerste patroon van mijn Lutterloh 1941 project:

I want to make the jumper on the right. I thought this would be a easy start, but it seems that there is only a pattern for the left jumper and you have to alter this pattern to get the other one. 

Ik wil de rechter versie maken. Dit zou een makkelijke start moeten zijn, maar het blijkt dat alleen het patroon van het linker model is bijgevoegd. Dit patroon moet je blijkbaar aanpassen om de andere versie te krijgen.

I translated the text that goes with the patterns: "The always popular jumper in different views. Cut 10 cm extra for the inverted pleat. By buttons cut also extra fabric".

De tekst bij de patronen heb ik vertaald: "De altijd populaire jumper in verschillende uitvoeringen. Knip 10 cm extra voor de plooi. Voor de knopen de omslag erbij knippen".

These are the instructions I have to work with. Great! I have to figure out a lot myself. Not only with drafting the patterns but also with sewing process.

Dit zijn de instructies waar ik het mee moet doen. Geweldig! Ik moet dus veel zelf uit gaan zoeken. Niet alleen wat betreft het tekenen, maar ook bij het naaien.

Well, let's see how it goes!  

We zullen zien hoe het gaat!




7 comments:

  1. I think this is a very exiting project! I look forward to see more of it!

    ReplyDelete
  2. Succes! Blij verrast om ineens te merken dat de tekst in het Nederlands was..ik moest drie keer kijken. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je! Ik probeer onderscheid te maken tussen de stukken die in het Engels en Nederlands zijn geschreven, maar ik begrijp dat het niet helemaal duidelijk is?

      Delete
  3. Yay! I am so excited! I love the first pattern you chose!

    ReplyDelete
  4. Jumper dresses are one of my favourite styles of frocks of all time. I don't own that many, but recently bought a new (from a vintage repro brand in the States) one with some Christmas money I received and have been living in it ever since. Both of these styles are lovely, and I can't wait to see how your version of the one on the right turns out (it would have been my choice, too).

    ♥ Jessica

    ReplyDelete
  5. What a fantastic project! I am so glad I have found your blog. I have a set of Lutterloh that I bought on ebay about 2 years ago but I haven't known where to start with them. I will be keenly watching your progress and getting inspiration to start on some of mine.

    ReplyDelete
    Replies
    1. From which year(s) are your patterns? I felt the same when I bought my patterns. You have to figure out a lot by yourself because proper instructions are lacking.

      Delete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!