18.1.13

Hotchpotch Day: Lace curtains and a tidy sewing room

Last saturday was my first Hotchpotch Day (HPD). First I made a list of all the things that can be done during HPD. For my first editon I finished sewing my curtains. I only needed to hem them and thought that would be a quick task. Was I wrong! It took me the whole afternoon. When they finally hung I realised how messy my sewing room was. Because I wanted to take pictures it seemed a good idea to tidy up my room first.

Afgelopen zaterdag had ik dan mijn eerste Hutspotdag (HPD). Als eerste heb ik een lijst gemaakt van alle projecten en klusjes die geschikt zijn voor deze dag. Voor deze eerste keer heb ik gekozen om de gordijnen van mijn naaikamer af te maken. Er moest alleen een zoom in. Zo gepiept, dacht ik, maar dat viel toch een beetje tegen. Toen de gordijnen eindelijk hingen en ik foto's wilde maken, besloot ik eerst mijn kamer maar eens op te ruimen. 

Welcome in my sewing room! My room measure 10 square meters, it's not very big, but I shouldn't complain because there are many people without their own sewing room.

Welkom in mijn kamer! Het is niet groot, ca. 10 vierkante meter, maar ik mag niet klagen. Er zijn genoeg mensen zonder hun eigen hobbykamer.


I put my serger and sewing right to each other so it's easy to switch machine. The desk on the left is thrifted, the table on the right was a gift. In the chest of drawers you'll find my sewing notions, like yarn, zippers, buttons and interfacing. I use the small red basket to keep my tools and notions at one place during sewing. It moves with me from place to place (from sewing machine to ironing board, to cutting table). I store trims, lace and needles in the tiny wooden 3 drawers chest. I still need to hang it up.

De lock- en naaimachine staan naast elkaar, zodat het makkelijk is om te wisselen. Het bureautje links heb ik in een kringloopwinkel gekocht, het rechter tafeltje is een gift. In het ladenkastje heb ik mijn fournituren zoals ritsen, garen, knopen en vlieseline opgeborgen. In het rode emmertje vind je de fournituren, garen en andere benodigdheden als ik aan het naaien ben. Deze verplaats ik naar de plek waar ik op dat moment bezig ben. Kantjes, randjes en bandjes bewaar ik het kleine houten ladenkastje. Het kastje moet nog een keer worden opgehangen.



On the upper shelf you find my make up basket, a vintage knitting needle case and a miniature sewing maching. A part of my sewing and knitting books are on the lower shelf.

Op de bovenste plank een mand met makeup, in het midden een vintage breikoker en rechts een mini naaimachine. Een deel van mijn naai- en breiboeken vind je op de onderste plank. 


Inside the drawer you find my vintage sewing patterns and pattern drafting books. As you can see I don't have much space left.

In de grote bureaula bewaar ik mijn vintage naaipatronen en patroontekenboeken. Zoals je ziet is de lade al aardig vol aan het raken.


Near my desk I have my ironing board. Behind my desk I store my cutting mat. On the corner of the desk you see my lightbox. I use the lightbox for my pattern drafting course. On the left of the lightbox in the mail holder are the patterns stored which I'm currently using.

Naast mijn bureau staat mijn strijkplank erachter vind je mijn snijmat. Op de hoek van mijn bureau vind je mijn lichtbak, die ik gebruik tijdens mijn patroontekenlessen. Links daarvan staat een brievenhouder waarin ik de patronen bewaar waar ik op dit moment mee bezig ben.


As you can see I don't have enough space in the sideboard to hold all my fabric and knitting yarn. 

Zoals je ziet biedt mijn kast niet genoeg ruimte voor al mijn lappen stof en breigaren

That's not all, here is even more:
En hier nog meer bakken met lappen stof/breigaren:


I think you'll understand that I really need to do some serious stash busting!

Jullie snappen wel dat ik echt nodig stof uit mijn voorraad moet gaan gebruiken!


The curtains, dressform and drawing table are some of my favourite items of my room.
My dressform is wearing Muslin 1 of the 30s Lutterloh dress. I found the drwaing table in a thriftstore last summer. I use it for pattern drafting and cutting fabric. It's not that big, but I jus don't have enough space for a bigger table. What I love about this one is that I can changes the height of the table, it can be fold up and't it's easy to move around the room.

De gordijnen, paspop en tekentafel are zijn mijn favoriete dingen uit deze kamer.
Op de paspop zie je het eerste proefmodel van de 30s Lutterloh jurk. De tekentafel heb ik afgelopen zomer in een kringloopwinkel gevonden. Hij wordt gebruikt voor het tekenen van patronen en het knippen van de stof. Hij is niet groot, maar ik heb ook niet echt de ruimte voor iets groters. De tafel is echt superhandig, want ik kan de hoogte instellen, hij kan worden ingeklapt en hij is makkelijk te verplaatsen.

It all takes place here!
Dus hier gebeurt het allemaal!

Have a nice weekend!
Een fijn weekend toegewenst!

9 comments:

  1. Wow, I love your sewing room! The small table an desk for the machines are so pretty, and I love the huge cutting mat (really want to get me a bigger mat but that will have to wait). And I'm a little bit jealous of the cutting table... The dress pn the form looks beautiful!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Erika! I love my cutting mat too, it's so easy for cutting bigger pieces

      Delete
  2. What a marvelous sewing room you have! I love that you have plenty of sunlight to work in. I have a craft room, and am entirely grateful for it, but it's in the basement and really doesn't get much natural light. There's something so nice about crafting or sewing as sun streams down on you, isn't there?

    ♥ Jessica

    ReplyDelete
  3. Oh wat fijn zo'n naaikamer! Ik ben namelijk zo iemand zonder hobbykamer, hier gebeurt alles op de keukentafel (het naaien) of op het bureau (het knutselen) en dat betekent vaak alles telkens opruimen wanneer je even stopt ;-) Je hebt inderdaad veel stof zeg! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, wat dat betreft ben ik blij dat ik alles kan laten liggen! Het is echt verschrikkelijk veel, ik wil dit jaar dus ook minder stof gaan kopen!

      Delete
  4. A gorgeous sewing room...I wish I had so much space!! You are SO LUCKY!!

    ReplyDelete
  5. Lovely sewing room:)) It looks like there is a lot of light, which is nice. My sewing machine is in a basement, but I can't complain as I've got quite a bit of space when I can get down there:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I can imagine you miss some natural light in your basement. But the space should make up for it I guess!

      Delete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!