12.1.13

Top 5 of 2012: Inspirations

This weekend I'm rounding up my Top 5 of 2012 lists. Today it will be about my inspirations and the last post wil be my hits of 2012.

I picked 5 blogs, but there are so many lovely blogs it was hard to choose. But here they are:






Dit weekend zal ik mijn Top 5 van 2012 lijstjes afronden. Vandaag gaat het over inspiratie. And mijn laatste blog gaat over mijn favoriete kledingstukken die ik in 2012 heb gemaakt.


Ik heb vijf blogs uitgekozen, maar er zijn zoveel meer leuke blogs dus het was erg lastig om een keuze the maken.

Source
This is a great vintage sewing blog. I love that she's using patterns from different decades ranging from the 30s to the 70s and even some modern sewing patterns. Debi is involved in great and inspiring projects like Weaving Destiniation and the MacCall project. Debi wants to sew up every McCall sewing pattern published in 1940. It's a huge sewing projects wich will take years and years to accomplish!

Dit is een geweldige blog over het maken van vintage kleding. De patronen die ze gebruikt komen uit verschillende periodes, vanaf de jaren 30 tot de jaren 70 en soms gebruikt ze ook moderne naaipatronen. Debi is betrokken in grote inspirerende projecten als Weaving Destination en het MacCall project. Debi will elke patroon naaien dat door McCall in 1940 is uitgegeven. Het is een megagroot project dat jaren zal kosten om te voltooien!


Gertie started her blog a few years ago to document her progress on sewing all of the garments from Vogues New Book for Better Sewing. Nowadays she wrote her own book, designs sewing patterns and is a teacher. How inspiring is that! I love her enthusiasm and the discussions about gender and body image related topics.

Gertie is haar blog destijds begonnen om haar voortgang vastleggen van het naaien van de patronen uit Vogues New Book for Better Sewing. Inmiddels heeft ze haar eigen boek geschreven, ontwerpt ze naaipatronen en geeft ze les. Hoe inspirerend is dat! Ik waardeer haar enthousiasme en de discussies die ze start over onderwerpen als zelfbeeld en gender.  

Source


Isis is writing very well. I love her project to built her own 40s wardrobe also based on a book, called Every Woman's book. I  also like her reviews about books, sewing patterns and all the other things she is reviewing. Her other blogs are also very interesting to read. She writes about subjects like being properly dressed at work, living a vintage lifestyle, ecc.

Isis is een goede schrijfster. Het is erg leuk om te lezen hoe ze haar jaren 40 garderobe samenstelt. Ze gebruikt hier voor het boek: Every Woman's book. Daarnaast schrijft ze goede reviews over boeken, naaipatronen, en wat nog niet meer. Ook haar andere blogs zijn erg interessant om te lezen. Zo schrijft ze onder andere over gepast gekleed naar het werk gaan, het leven van een vintage lifestyle, etc., etc. 



Source


I think Jessica is a very inspiring person. I love how she's thinking about and planning her wardrobe. I adore the outfit pictures. But what impressed me the most are her blogs about her personal life.
I think it's very courageous of her to be so frank and honest about the more difficult things in her life. Besids, I think she is a great writer!

Ik vind Jessica een ware bron van inspiratie. Ik lees graag haar blogs over hoe ze nadenkt over haar garderobe en hoe ze die per jaar plant. Ik kijk altijd uit naar haar outfit foto's. Maar waar ik nog het meest van onder de indruk ben zijn haar blogs over haar privéleven. Ik vind het zeer moedig om zo open over de moeilijkheden in je persoonlijke leven te schrijven. Daarbij is ze ook nog een hele goede schrijfster!

Source


I also wanted to add a Dutch sewing blog. Inge makes really cute dresses. I love to see her progress since I started reading her blog! This way I want thank her for sharing her thoughts on my reflections and goals! I hope we can help each other and learn from each other!

Ik wilde graag ook nog een Nederlandse blog toevoegen. Inge maakt erg leuke jurkjes. Ik vind het erg leuk om haar groei sinds ik begonnen ben met het volgen van haar blog! Via deze weg wil ik haar bedanken voor haar reactie op mijn blogs over mijn doelen en reflectie.  Ik hoop dat we elkaar in het nieuwe jaar kunnen helpen en van elkaar kunnen leren!

Another inspiring person is my friend Sascha, she doesn't have a blog but I wanted to include her as well. In september she wrote on Facebook that she was going to take a 3 months during hike. 
She went walking through the Netherlands starting in the southern part (Limburg) and WALKED all the way up to the northern part (Friesland). Along the way she visited friends and family she didn't see often, because of her job outside the Netherlands. I was really impressed with the idea itself, but also that she actually did it! How many people are dreaming about  things like this but never doing it, because there are too many clouds on the horizon? 

Een ander inspirerend persoon is mijn vriendin Sascha, ze heeft geen blog, maar wil haar toch noemen. In september ze schreef een bericht op Facebook waarin ze aankondigde een hele lange wandeling te gaan maken. Ze is gestart in het zuiden van Nederland (Limburg) om vanaf daar terug naar huis (Leeuwarden) te lopen. Onderweg wilde ze vrienden en familie bezoeken die ze al lange tijd niet had gezien vanwege haar werk in het buitenland. Ik was erg onder de indruk van het idee, maar nog meer dat ze het ook echt heeft gedaan! Hoeveel mensen dromen wel niet van een lange reis of andere grootse plannen, maar dat het er nooit van komt omdat ze te veel beren op de weg zien? 

Have a nice weekend! 
Fijn weekend toegewenst!








2 comments:

  1. Sweetest Anthea, thank you so incredibly much for including me as part of this post. I am, to the bottom of my heart, touched to know that my blog and I were such an inspiration to you in 2012. You've brought tears to my eyes with your sweetness and immensely touching words here, thank you so, so much.


    Love & happiest wishes for the year ahead,
    ♥ Jessica

    ReplyDelete
  2. Wauw, ik ben vereerd! Gelukkig kan ik op mijn werkcomputer wel (stiekem) reageren op blogspot blogs dus ik ben even teruggekomen om je te bedanken, vind het echt super leuk :) Dank je wel!

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!