2.1.13

Top 5 of 2012: Reflections

The second part of my Top 5 of 2012. It's time for some reflection, what have I learned this pas year? For me sewing is not only a hobby, it teaches me a lot about myself and makes me grow in general.



Het tweede deel van mijn Top 5 van 2012. Het is tijd voor reflectie, wat heb ik het afgelopen jaar geleerd? Het maken van kleding is voor mij meer dan alleen een hobby, ik leer door het naaien veel over mezelf en helpt me bij mijn persoonlijke groei in algemene zin.

1. Stay positive - Blijf positief

I always find it easier to look at the flaws and mistakes I make then see the good things and be proud of what I've accomplished.  I learned to aknowledge the positive things and be happy with what I did. Well, not always but I'm learning.

Het is voor mij makkelijker naar de negatieve punten te kijken dan naar de goede dingen. Ik ben het afgelopen jaar meer aandacht gelegd op de aspecten die goed gingen.

2. Don't forget the value of the process of learning new things - Vergeet niet  de waarde van het leerproces

I want to master new skills straight away and forget about the learning process what comes with it.
During my sewing course I attended last year it was all about learning sewing techniques. Some were easy and went well straight away. Others were a big frustration. I had to try again and again and again to get the result I was aiming for. I totally forgot that learning new things can take a lot of time and that learning new thing should be fun. With every try you're growing! It's not always the result that counts!

Het liefst leer ik iets in een keer, waarbij ik soms het leerproces uit het oog verlies. Tijdens mijn cursus heb ik veel verschillende naaitechnieken geleerd. Sommige gingen meteen goed, bij andere moest ik het nogal eens overdoen voordat ik het beoogde resultaat had. Iets nieuws leren kan soms lastig zijn en tijd kosten. Maar het is ook leuk! Bij elke poging ontwikkel je je. Het gaat niet alleen om het eindresultaat ook de weg ernaar toe telt!

3. Have a little patience - Heb geduld

I'm not a very patient person. I wanted to do everything by machine because it's faster, I hated basting, I thought it was time consuming. I wanted a project finished as soon as possible. Well I learned that rushing through my projects didn't satisfy me at all. I didn't always like the result in the end and it made me restless. I learned that basting can save time because I didn't have to pull out as much as I used to do. Occassionally I made muslins, but I started to make muslins more often. And I started to appreciate hand sewing, it's really relaxing and you have much more control over the fabric!

Ik ben niet erg geduldig. Het liefst gebruikte ik alleen de naaimachine, want dat is sneller. Rijgen en lussen vond ik verschrikkelijk en onnodig. Iets moest zo snel mogelijk af zijn. Ik heb geleerd dat zo gehaast te werk gaan me geen tevreden gevoel geeft. Het eindresultaat was niet altijd wat ik voor ogen had en het maakte me onrustig. Het rijgen en lussen ben ik gaan waarderen, omdat je er wel degelijk tijd mee kan besparen. Ik hoefde immers minder uit te halen. Af en toe maakte ik een proefmodel, nu doe ik dat bijna altijd. En ik ben het afwerken met de hand gaan waarderen. Het werkt voor mij ontspannend en je hebt veel meer controle over de stof!

4. Prioritize

I have so many ideas, so much inspiration, but I can't make everything I want. I need to prioritize. I'm thinking about my wardrobe. What do I like to wear? What do I need?, are there any gaps in my wardrobe? Is this project suitable for the season we're in? ecc. ecc.

When I made a winter skirt in the middle of the summer I realized this wasn't my best idea. I like to wear things straight away when I have finished them. And I don't want to waste time on projects which will never come out of my closet. I still have garments I haven't worn (much), as you could have read in my previous blog, but I know I will most probably wear them after I improved them.

Ik heb veel ideeën  veel inspiratie, maar ik kan helaas niet alles maken. Ik moet dus prioriteiten stellen. Ik sta meer stil bij wat ik wil. Wat wil ik graag dragen, Wat heb ik nodig? Kan ik het kledingstuk meteen dragen? etc., etc.

Toen ik een winterrok in het midden van de zomer maakte, realiseerde ik me dat dit niet mijn beste idee was. Het liefst draag ik mijn nieuwe aanwinsten meteen. En ik verspil liever geen tijd aan dingen die ik toch niet draag. Uit mijn vorig blog blijkt dat er nog steeds dingen zijn die ik niet heb gedragen. In deze gevallen weet ik zeker dat ik ze aan ga doen zodra ze zijn verbeterd.

5. Have fun

Sewing is a hobby and should be fun! I have nothing more to say about that.

Het maken van kleding is een hobby en daar moet je van genieten!

Most of the things are a continous learning process and are strongly related with each other. I still can be impatient or negative about my work, but this year I became much more aware about it. I know I made a great progress and hope to follow this path in 2013!

De meeste punten uit het lijstje zijn een continu leerprocres. Ze hebben ook veel met elkaar te maken. Ook nu nog, ben ik ongeduldig of negatief, maar het afgelopen jaar ben ik me er veel meer bewust van geworden. Ik weet dat ik hele stappen heb gemaakt en ik hoop dat ik dit voortzet in 2013!



6 comments:

  1. I couldn't agree more to any of your reflections! Especially seeing the positive and being able to prioritize is a constant work in progress =)

    Love reading your "Top 5"-posts, so interesting to see how your year has evolved!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, Erika! I loved to read your round up as well :)

      Delete
  2. So great text! Happy New Year I wish you all the best.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, and of course I wish you a happy new year as well!

      Delete
  3. Dear Anthea, I am with you completely all five of these points and find it interesting because I really tried to make a conscious effort to work on some of them myself this past year, too (very much including prioritizing - still working on that on!). Thank you for sharing the wisdom of your experience with us, I really enjoyed this lovely post.

    ♥ Jessica

    ReplyDelete
    Replies
    1. I find it quite hard to stay focused. Sometimes I'm too impulsive or too enthusiastic resulting in too much things to do and not enough time to finish everything (properly). I have to make choices and prioritize.

      Delete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!