9.2.13

Finished: A hint of spring

I made some pictures of a couple of my completed projects. They are quite matching which wasn't rally planned, but it feels good to wear an almost completely me-made-outfit! Let's start with the skirt!

Ik heb foto's gemaakt van een aantal projecten die ik de afgelopen tijd heb afgerond. Ze passen bijzonder goed bij elkaar, al was dat niet helemaal de bedoeling. Het voelt goed om een bijna complete zelfgemaakte outfit te dragen! Laten we met de rok beginnen!



I almost can't remember when I started making this skirt! Ok, I'm exaggerating! But it was early september when I started drafting this pattern. I drafted a six gore skirt using late 30s suspender skirts as inspiration.
Drafting went quite well, sewing the garment as well, but finishing was apparently a bit harder. Somehow I forgot a bit about this skirt I only needed to hem it, everything else was done. A few weeks ago I actually finished the skirt.


Ik kan me bijna niet herinneren wanner ik met deze rok ben begonnen! Ok, ik ben aan het overdrijven! Maar het was begin september toen ik begon met het tekenen van het patroon. Het is een 6-baans rok, met schouderbanden. Voor deze rok heb ik me laten inspireren door soortgelijke rokken uit het einde van de jaren 30.


The blouse is view 2 of Simplicity 3638, with a peter pan collar and lots of top stitching. I think the top stitching gives the blouse just that bit extra. I didn't really had any problems with this one, because I already had used this pattern. The hardest thing was to find the right buttons! I had so many colour options, like pink, green, lila, it shouldn't be hard. I had nothing suitable in my stash thus I went to three different shops to find the perfect button. I almost gave up, but in the final shop I find some pretty buttons!

De blouse is versie 2 van Simplicity 3638, nu met peter pan kraag en heel veel doorstik werk. Ik denk dat het doorstikken de blouse net dat beetje extra geeft. Met dit patroon had ik weinig problemen, omdat ik het patroon al eens eerder heb gebruikt. Het moeilijkste was het vinden van de juiste knopen! Ik heb zo veel kleuren in de stof zitten zoals roze, lila, groen, dat moest wel goed komen. Ik had zelf niets geschikts liggen dus ik ben naar drie winkels geweest om de geschikte knoop te vinden. Ik had de moed bijna opgegeven, maar gelukkig slaagde ik in de laatste winkel!



In december I started crocheting the 30s beret using burgundy yarn. Well, this pattern was really testing my persistence. I choose this pattern, because I wanted a small inbetween sweater knitting projects. It took much longer, I think the time I spent on this one beret  I could have made five! It started with the (for me) unclear pattern description, I just didn't understand the pattern at first. Then I didn't know which crochet hook size to use. I started with 5 mm and ended with 3 mm, but I think 2,5 or 2 mm would be better since, I didn't crocheted all of the pattern rows, otherwise it would still be too big.  Because I used another hook size, I needed another yarn.
In my stash I had this lovely pink alpaca wool. And then I realized this beret would be great with my green suspender skirt and my floral blouse! Tadaa, outfit completed! :)

In december begon ik met de jaren 30 beret, in eerste instantie van bordeauxrode wol. Dit patroon heeft echt mijn doorzettingsvermogen getest. Ik had dit patroon gekozen, omdat ik iets kleins tussen het breien van de truien door wilde. Maar het kostte me veel meer tijd. Ik denk dat ik in die tijd wel 5 baretten had kunnen haken! Het begon met de voor mij onduidelijke instructies, ik snapte er niets van. Daarnaast wist ik niet welke maat haaknaald ik moest gebruiken. Ik begon met 5 mm en eindigde met 3 mm. Maar ik denk dat 2,5 of 2 mm nog beter was, aangezien ik een aantal rijen van het patroon heb overgeslagen. De baret zou anders veel te groot zijn geworden. Omdat ik een andere haaknaald ging gebruiken, had ik andere wol nodig. Ik had deze mooie roze alpaca wol nog over. Toen ik de wol erbij pakte realiseerde ik me hoe mooi hij zou passen bij de rok en blouse! Tadaa, outfit compleet! :)

 At the moment I'm really longing for spring. The weather is so fluctuating at the moment, we have everything: snow, rain, frost, storms, but also some sunshine and singing birds. Like a hint of spring, and I think my outfit is also a hint of spring. Because it looks a bit springey, but with a cardigan and tights it's perfect for clolder days as well!

Op dit moment verlang ik erg naar de lente. Het weer is zo wisselvallig momenteel, we hebben echt alles: sneeuw, regen, vorst, storm, maar soms ook wat zonneschijn en zingende vogeltjes. Het is een voorproefje voor de lente, net zoals mijn outfit. Het ziet er lenteachtig uit, maar met een vestje en maillots is het ook geschikt voor koudere dagen!

P.S. I think the suspenders skirts are quite popular. Have you seen the lovely suspender skirts of Tasha, Janice and Bea

P.S Volgens mij zijn de rokken met schouderbanden erg populair. Hebben jullie de prachtige rokken met gezien van Tasha, Janice en Bea













18 comments:

  1. Oh die rok vind ik helemaal prachtig!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel! Ik ben er zelf ook blij mee, en wil nog een andere versie gaan maken binnenkort!

      Delete
  2. This is absolutely darling. I love the colors and the blouse is adorable. I saw your post on Sew Retro and stopped on by. I am now a new follower.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much for becoming a follower!

      Delete
  3. You are so very talented. I'm so glad that you blog about your sewing adventures. The outfit looks marvelous on you and I can certainly picture you back in the 40's with this ensemble. I also really love your shoes. I can see how you really thought about how this outfit should look. Congratulations on your successful outfit! I think the sweater goes along beautifully with this outfit. I really love how everything is so coordinated. Did you also knit this sweater? Lovely!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much for your lovely comment Joanna! I did not knit the sweater myself, I bought it years ago. It's really one of my favourite cardigans :)

      Delete
  4. Beautiful :) I think I have a suspender skirt pattern in my stash somewhere. I did, in fact, make some great shorts with suspenders too- they are fun to wear, although I worry that I look a little too much as though I am wearing Lederhosen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, I think they could be fun, shorts with suspenders!

      Delete
  5. This outfit is so, so timelessly sweet and beautiful! I adore the colour palette of both the jumper and the cute floral print blouse. This outfit is the perfect thing to wear in celebration of spring's upcoming return. Awesome job on these pieces, honey, you look fantastic!!!

    ♥ Jessica

    ReplyDelete
  6. Oh, ik snap wel waarom die rokken zo populair zijn :) Sinds ik die van Tasha en nu die van jou gezien heb, kan ik niet wachten er ook een te maken!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ze zijn leuk he! Ik heb onlangs nog een andere versie gemaakt, maar nog geen tijd voor foto's gehad.

      Delete
  7. I just love the entire outfit! The topstitching on the collar looks brilliant, I love how it's a few lines. Very nice touch. And yay for suspender skirts! :)

    Of course you also know I have to comment on how much I adore that cardigan!! It's somewhat similar to one I am starting to knit(though yours has more interesting little details). Lovely addition to the outfit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! I really love suspender skirts! I actually made another one, but I have no pictures yet.

      The cardigan is one of my favourites, bought it years ago in a thritstore. I really fell in love with the cables and embroidered flowers.

      I'm looking forward to see your cardigan!

      Delete
  8. Beautiful outfit! Love the colour of the skirt, and the entire combintaion is even cuter than the sum of each piece (and they are all adorable).

    I totally hear you on the problem with finding buttons, sometimes nothing really works, even though you have an array of colours to choose between. Love the one's you chosed, really pops out of the print while being in the colour scheme.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! Buttons can make or break your outfit I guess!
      I live on the countryside and although we have some shops which are selling notions and the like, it can be hard to find something you have in mind.

      Delete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!