30.3.13

Sewing Update

Hi all! I´m back from my much needed holiday! We had a great vacation in Germany. We went to Trier, lovely city! And we visited Idar-Oberstein (gemstones). We walked, swimmed, played games and relaxed. 

Hallo allemaal! Ik ben weer terug van mijn vakantie! We hebben het erg leuk gehad in Duitsland. We zijn naar Trier geweest, wat een geweldig mooie stad is dat! En we hebben Idar-Oberstein (bekend van de edelstenen) bezocht. We heben gewandeld en gezwommen, spelletjes gespeeld en natuurlijk ook nog wat 
gerelaxt.



During the holidays I've been thinking about my sewing projects (silly, I know). And I decided what my next Lutterloh 1941 pattern will be . Because the pattern is a bit more complicated then the jumper it will take some time before the actual construction will take place. I will need more time for pattern drafting and making muslins. In the meantime, I want to finish the 30s Lutterloh dress and the skirt and trousers I started during the sewing weekend.

Tijdens de vakantie heb ik nog een beetje nagedacht over mijn naaiprojecten (gek, ik weet het). En ik heb besloten wat mijn nieuwe Lutterloh 1941 patroon gaat worden. Aangezien het patroon wat moeilijker is dan de overgooier, zal ik meer tijd nodig hebben voor het patroontekenen en het maken van het proefmodel. In de tussentijd, wil ik de Lutterloh jaren 30 jurk gaan maken. Maar ook de broek en rok afmaken waarmee ik ben begonnen tijdens het naaiweekend.


After my last sewing lesson I know I'm on the right way with the 30s Lutterloh dress. I had some problems with the raglan sleeve, but those are ok now. I still wasn't happy with the bust dart of the bodice, so I'm going to redraft the front bodice, with the instructions of my sewing teacher. 

Na mijn vorige lesdag weet ik dat ik nu op de juiste weg zit met de raglanmouwen van de jaren 30 jurk. Ik had eerder wat problemen met de raglan, maar ze zijn nu goed. Maar ik was nog niet helemaal tevreden met de coupenaad het voorpand. Dus deze wordt opnieuw getekend met behulp van de uitleg van mijn juf. 

The skirt is almost done, I only need to hem the skirt. I need to put in the zipper in the trousers, hem the trouser legs and put on the waistband. 

De cirkelrok is bijna klaar, alleen de zoom moet er nog in. De broek is ook al vrij ver, alleen de rits erin, de tailleband erop en de zomen in de broekspijpen.


For the Lutterloh 1941 project I want to draft and sew a dress. It's actually one of my favourites! 
The dress has everything I like: a collar, puffed sleeves, a bow, buttons, a yoke and a nice trim! At first I wanted to wait until I'm more experienced. But I'm so good at postphoning stuff with the idea that I'm not ready yet (remember 40s pleated dress? it's a good example). This way there won't be much left for the present. So, I'm just going to try! Getting out of my comfort zone was one of the reasons I started this project after all.

Voor mijn nieuwe Lutterloh 1941 patroon wil ik een jurk gaan maken. Het is een van mijn favorieten! De jurk heeft alles wat ik leuk vind: een kraag, pofouwen,een strikje, knoopjes, een pas en een mooi randje. Eerst wilde ik wachten met dit patroon, totdat ik wat meer ervaring heb. Maar aangezien ik al vrij veel uitstel (bijvoorbeeld jaren 40 jurk met plooien) omdat ik denk dat het te hoog gegrepen is schiet het niet echt op. Dus ik ga het gewoon proberen! Een van de redenen van dit project was om juist uit mijn comfortzone te komen.  

What are your sewing plans?

Wat hebben jullie in de planning?

5 comments:

  1. I think your Luutterloh plan sounds great! As for my plans, I have the week off and unfortunately, I have to study for a test. But I may squeeze a little sewing in!

    ReplyDelete
  2. Welcome back, dear Anthea! I'm so happy to know you had a great time in Trier (I've seen photos before in the course of my genealogical research and it is such a strikingly beautiful old city). How exciting that you're planning to draft and sew a new dress this spring. It's such a gorgeous choice - those sleeves are fantastic, I totally agree. Can't wait to see the finished project!


    ♥ Jessica

    ReplyDelete
  3. This post energized me ... You talking about so many beautiful projects ... Wow! That is gratifying! Looking forward to see more of all that ...

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!